bere
Cum?! Femeile beau bere?!
July 11, 2017
weekend-doar-pentru-mine
În sfârșit! Un weekend doar pentru mine
July 13, 2017

Concediu în Cipru

Concediul de vară din anul acesta l-am petrecut în Cipru. Căutam o destinație de vacanță care să implice în primul rând plajă, să aibă activități și locuri de vizitat și să nu fie Grecia. Prima variantă a fost Sicilia și pot să spun cu mâna pe inimă că încă nu mi-am luat gândul de la acele tărâmuri. În final am ales Cipru pentru că eram foarte curioasă să cunoscut cultura lor, să văd cum trăiesc oamenii într-o țară care practic este împărțită pe din două, de greci și de turci.

După ce m-am documentat asupra chestiilor interesante pe care aș putea să le fac, am luat bilete de avion Iași – Larnaca și cazare la un hotel de trei stele. Cu o săptămână înainte de plecare am decis să îmi fac un plan detaliat, pentru fiecare zi de concediu. În căutările mele am dat peste acest website în care am aflat că hotelul pe care l-am ales este dezastru. Am avut noroc că am avut doar rezervare și am reușit să anulez fără să plătesc ceva în plus. M-am orientat către un apartament pe Airbnb, în Larnaca, și cred că am tras lozul norocos făcând această alegere. Apartamentul era fix pe plajă, aveam un peisaj superb, vedeam marea, portul și toată zarva din jur.

Așa cum am spus aveam un plan bine pus la punct, inclusiv cu locurile în care să iau cina, ce obiective să văd în diferite orașe, ce autobuz să iau și de unde.

Transportul public este foarte ieftin, iar autobuzele circulă destul de des și tocmai din acest motiv toate excursiile în alte orașe le-am făcut cu transportul public.

Larnaca este un oraș frumos dacă te plimbi pe faleză. În Larnaca am vizitat:

• Biserica Sfântul Lazăr – o biserică micuță și cohetă, aproape de faleză

• Fortul de lângă plajă de unde poți admira o superbă moschee

• Hala Sultan Tekke și Lacul sărat – ca să ajung la moschee am închiriat o bicicletă pentru trei ore. Drumul cu bicicleta a fost foarte lung și pentru că era în toiul amiezii a fost și foarte obositor. Moscheea este destul de mică, dar arătoasă, iar lacul este superb. Principala atracție la acest lac sunt păsările flamingo, dar deși am dat practic ocol lacului nu am zărit nici măcar unul singur

• Emira Pottery este locul care m-a entuziasmat cel mai mult. Emira Pottery este un atelier micuț de olărit, iar creatorul pieselor este entuziasmat de ceea ce face. Pasiunea pentru ceea ce face se vede în modul în care povestește despre operele lui și prin faptul că te duce practic în atelierul lui și îți arată ce și cum a lucrat în ziua respectivă. Dacă ești norocos te poate lăsa să îți bagi mânuțele în lut

• Totuși cel mai frumos loc din Larnaca este faleza, mai ales dacă te plimbi pe seară și ajungi și la Finikoudes Beach, o plajă frumoasă, doar cu nisip fin și apă lină și muuulți palmieri umbroși

Am făcut și câteva escapade în alte orașe:

• Am fost o zi în Aya Napa, la Nissi Beach – o stațiune superbă cu nisip alb, apă azur și palmieri. Stațiunea este plină de viață, iar peisajul pare desprins dintr-o carte poștală

• WaterWorld Themed Waterpark – este cel mai mare parc de distracții tematic din Europa. Parcul de distracții a fost fun, are numeroase atracții și arata fix pe gustul meu având în vedere că are tematica zei

• o excursie de o zi în jurul Ciprului cu vaporul – portul din Larnaca este micuț, dar la o simplă vizită poți vedea că există foarte multe oferte de excursii cu vaporul. Poți să găsești petreceri pe mare pe timp de noapte, excursii care te duc în larg la pescuit sau excursii care te plimbă în jurul insulei. Am ales o excursie în jurul insulei pentru ca doream să văd Cape Greco care este practic locul în care insula se termină, punctul extrem. În croazieră ne-au lăsat să înotăm, ne-au arătat câteva peșteri și ne-am și întalnit cu celebra Black Pearl condusă de Jack Sparrow.

Concediul în Cipru a fost superb, oamenii de treabă, iar mâncarea savuroasă. Sper să mai revin pe meleagurile cipriote pentru că mai sunt multe orașe frumoase de vizitat.