Alăptarea – un drept al mamei și al copilului, deopotrivă
August 4, 2017
Când am descoperit în 5 minute cât de mult m-am schimbat într-un an
August 6, 2017

Este timpul pentru tine! 12 metode de relaxare pentru o mamă activă!

metode de relaxare

Cum adică “Este timpul pentru tine!”? Care or fi alea 12 metode de relaxare?

Da, cu tine vorbesc, mamă activă, dar epuizată!

De dragul imaginaţiei, haideţi să facem împreună o comparaţie, ce face o femeie (înainte de a deveni mamă) şi o mamă după naştere:

Timpul de după serviciu, luni – vineri

Înainte de copii: sosesc de la birou, mănânc ceva, fac un duş sau chiar o baie cu spumă, citesc jumătate de carte sau mă uit la un film bun. Vai, câte telenovele interesante am urmărit (şi acum îmi amintesc de Înger Sălbatic, Mala Mujer sau Inima Sălbatică). Mai un amor cu bărbatul din dotare, mai o plimbare, apoi somn de voie.

După copii: sosesc de la birou, pregătesc masa, strâng masa, bag o maşină de rufe la spălat, întind rufele, spăl vasele, spăl copiii, fac duş, of, Doamne, deja s-a făcut ora 21? Poveste de seară, stat cu ei până adorm, de cele mai multe ori adorm si eu, acolo, între două paturi, cu spinarea înfiptă în lemn, în timp ce soţul drag mă aşteaptă.

Week-endurile noastre cele de toate zilele

Înainte de copii: băgat un aspirator, spălat o maşină de rufe, făcut o ciorbă, plimbat prin parc, vizionat un film la cinema, ieşit cu prietenii

După copii: sâmbătă zi de şmotru şi gătit, spălat rufe şi, printre picături, stat cu copiii (cică timp de calitate); duminica plimbat copiii prin parc, un film la cinema (animaţie, ce credeţi?), după-amiaza călcat două coşuri de rufe.

Am fost acolo. Mulţi ani.

Voi vă regăsiţi în activităţile zilnice de mai sus, plus cele periodice precum făcut piaţă, pus murături, spălat geamuri, gătit la două zile, lecţii cu copiii şi aşa mai departe?

Dacă da, cum găsiţi timp pentru voi, mamele? Îl găsiţi? Îl căutaţi?

metode de relaxare

ESTE TIMPUL PENTRU TINE!

Până de curând (cam un an în urmă), nu înţelegeam că trebuie să îmi iau timp pentru mine. Nu consideram că îmi trebuie sau că merit. De fapt, nici nu prea mă gândeam la asta. Nu concepeam să las casa neaspirată ca să pot pune mâna pe o carte, sau să aşez rufele necălcate în şifonier fără a le călca mai întâi.

Şi aşa am ajuns la epuizare. Nu fizică, să ne înţelegem, eu sunt genul care dorm 8 ore minim pe noapte. Dar oboseală psihică. Combinată cu alte “codiţe” din copilăria mea (genul de om salvator, implicat în tot ceea ce face, perfecţionist), epuizarea asta m-a dat peste cap.

Şi nu ştiam de unde vine nevoia asta de a lăsa baltă tot. De a avea timp cu mine. Pentru mine.

În terapie am învăţat că am nevoie:

  • Să mă apreciez, să mă iubesc şi să am grijă de mine.
  • Să mă conectez cu copilul meu interior şi să îi ofer ceea ce nu a avut în copilărie.
  • Să cer ajutorul celor din jur atunci când nu mai pot.
  • Să îl accept atunci când îmi este oferit.
  • Să prioritizez.
  • Să renunţ la rolul de salvator dacă nu vreau să devin victimă.
  • Să înţeleg că eu sunt cea mai importantă persoană din viaţa mea.
  • Să înţeleg că dacă eu nu sunt bine, nici familia mea nu e.
  • Să înţeleg că nimeni nu e de neînlocuit la muncă.
  • Să accept că nu se destramă Universul dacă nu răspund la e-mailul ăla exact când îl primesc.

 

CELE 12 METODE DE RELAXARE PE CARE LE FOLOSESC EU

 

Vă las mai jos, fără a avea pretenţia că le-am enumerat pe toate sau că vi se potrivesc, modalităţile prin care eu mă conectez cu mine sau mă relaxez şi încerc să rămân sănătoasă la cap (mă rog, cam târziu pentru asta, dar măcar să nu o iau pe câmpii definitiv):

 

1. Am grijă de corpul meu

După două sarcini relativ apropiate, am rămas cu ceva kilograme în plus.

Sigur, programul de 9-10 ore la birou, pe scaun, precum şi mesele haotice, calorice nu au ajutat la slăbire.

Acum trei ani am intrat într-un program de remodelare corporală numit Revvolution – Total Body MakeOver, al cărui fan am devenit, o şcoală de sănătate cu program de activitate fizică, plan alimentar personalizat pe baza preferinţelor mele, şedinţe de coaching şi psihonutritie. Au şi varianta de Revvolution online (pentru cele care nu sunt din Bucureşti).

Mişcarea fizică variată (8 antrenamente săptămânale, total diferite unul de celălalt, care îţi pun în mişcare toate grupele de muşchi), coordonarea, muzica şi atmosfera din comunitate sunt la superlativ.

Consider ca stima de sine a crescut de când cu acest program, îmi respect şi iubesc corpul şi cred că fiecare femeie ar trebui să îşi ofere ocazia de a avea grijă de sănătatea şi corpul ei.

Ce am învăţat, însă, în urma terapiei, este să conştientizez momentul antrenamentului, să fiu prezentă în acel moment acolo, să descarc prin anumite mişcări energiile negative şi mă bucur că fac asta, pentru mine.

Tot la categoria “grijă pentru mine” intră programările lunare la manichiură, pedichiură, epilat şi tuns. Consumatoare de timp şi bani, aşa cum sunt aceste programări, mă ajută să mă simt bine în pielea mea de femeie. Întreţinerea fizică ajuta psihicul unei femei mai mult decât credeţi!

2. Fac ceea ce îmi place atunci când pot, chiar şi 10 – 20 minute.

La mine asta asta înseamnă să citesc. Ador să citesc, de la beletristică la cărţi motivaţionale, e-book-uri tehnice sau ghiduri turistice.

Citesc seara, în timp ce stau cu copiii să adoarmă, sau după ce ei adorm, citesc în week-end printre picături, cel mai mult citesc în vacanţe. Nu concep vacanţă fără minim două volume la mine (da, sunt încă adepta cărţilor fizice).

Ultimele volume citite:

Copilul invizibilal lui Gaspar Gyorgy, urmează Revoluţia Iubirii,  de acelaşi autor

Povestea saşilor din Transilvania. Spusă chiar de ei, a Ruxandrei Hurezean

Îmi mai place să dansez, îmi doresc să merg împreună cu soţul meu la un curs de dans.

3. Ascult muzică atunci când fac ordine în casă sau gătesc

Pe mine muzica mă relaxează, îmi place să ascult muzica anilor ’80-’90, rock sau pop.

În momentul când dau drumul la muzică, fac activităţile casnice cu plăcere şi am mai mult spor.

Copiii râd de mine când mă văd că dansez în bucătărie cu lingura de lemn în mână, sau îmi spun să tac atunci când îi chinui cu vocalizele, încercând să ţin linia melodică.

4. Fac exerciţii de respiraţie sau relaxare

Astea sunt nişte exerciţii speciale pe care le-am învăţat în terapie, mă ajută să degrevez centrii nervoşi din creier atunci când sunt inflamata din cauze diverse. Durează circa 5 – 10 minute.

Problema este că necesită să fiu în altă cameră faţă de copii, dar acum, că au mai crescut, fug si le fac.

5. Trăiesc prezentul

Încerc să conştientizez şi să fiu recunoscătoare pentru fiecare zi trăită, fiecare om întâlnit de la care învăţ ceva, fiecare loc vizitat. Încerc să mă bucur de lucrurile frumoase şi optimiste şi să nu pun la suflet chestiile negative, mă gândesc în fiecare moment dacă aş putea schimba ceva, iar dacă răspunsul e negativ, trec peste.

Mă bucur de o plimbare în parc şi sunt acolo, cu ei, cu toata fiinta, joc fotbal, miros o floare sau citesc trei pagini la umbră, mă bucur să merg la piaţă să aleg fructele şi legumele, îmi place să merg la evenimente şi să văd oameni dragi, savurez o prăjitură sau o îngheţată bună.

6. Îmi place munca mea.

Îmi place domeniul în care lucrez şi, mai nou, blogul de călătorii cu copii pe care l-am lansat anul acesta.

Deşi mă pierd în chestii tehnice, am învăţat extrem de mult de la începutul anului. Iubesc turismul, iubesc călătoriile, mi-am făcut mereu cu plăcere meseria. Toate astea se văd în munca şi viaţa mea. Nu aş putea merge zi de zi la birou fără să îmi placă ceea ce fac.

Am avut norocul să învăţ mulţi ani turism într-o companie bună, am evoluat, am dorit mai mult.

A sosit momentul să devin freelancer, m-am avântat. Mi-am asumat riscuri, mi-a fost teamă, dar am ştiut că e domeniul pe care îl iubesc. Şi dacă munceşti mult şi cu drag, nu are cum să nu iasă.

7. Călătoresc. Mult.

Conştientă fiind că nu ducem după noi pe lumea cealaltă nici case, apartamente, maşini luxoase, bijuterii sau haine de brand, am ales să investesc în ceea ce mi-a plăcut: în călătoriile cu familia mea. Am cheltuit mulţi bani în 5 ani de când călătorim împreună, probabil aş fi achitat parţial creditul la casă.

Dar am preferat să ne construim amintiri de familie frumoase, să petrecem timp de calitate cu copiii, să ascultăm povesti excepţionale şi să vizităm locuri incredibile.

Pe mine vacanţele cu copiii nu mă stresează, iubesc să călătoresc cu ei şi soţul meu, asta a fost şi ideea blogului – un jurnal online prin care vrem să oferim inspiraţie şi informaţii utile celor care doresc să călătorească în familie.

8. Fac o repriză de terapie prin shopping măcar de două ori pe an (sunt femeie, ce dracu!).

Mă refer la haine sau încălţări pentru noi, adulţii, căci pentru copii cumpărăm permanent ce au nevoie (şi ce nu au nevoie).

Am încetat să cumpăr compulsiv, în special haine şi încălţări pe care să le port odată pe an. Însă, câteodată, la schimbarea anotimpurilor şi tendinţelor, îmi fac planul cam ce aş avea nevoie şi cumpăr. La reduceri, în special din străinătate, dar îmi place să alerg prin magazine, să compar, să mă gândesc cu ce aş putea asorta o chestie sau alta.

9. Dăruiesc

De la timpul meu, sfaturi, bani, haine şi încălţări de la noi sau copii, mă implic în campanii umanitare, ofer ajutor concret.

Este o chestie egoistă, ştiu, donez ca să mă simt eu bine că am ajutat, însă o fac. Şi mă ajută. Mă face să mă simt bine cu mine însămi.

Mi-aş dori să am mai mult timp liber să mă implic în mai multe campanii, să fac voluntariat. Regret că nu am făcut asta înainte de copii, când eram tânără. Poate după ce pleacă băieţii la facultate!

10. Socializez

Este de la sine înţeles că îmi iubesc familia, îmi ador soţul şi copiii. Dar mai mult decât atât, iubesc oamenii.

Îmi place să cunosc oameni frumoşi, să fiu în mijlocul lor. Îmi place să am prieteni şi, de fapt, nu prea am. Îmi plac întâlnirile în familie, mesele de sărbători, mi-aş dori să am un cuplu apropiat cu care să rezonăm cât mai bine şi cu care să ieşim.

Când erau copiii mici era greu, logistic vorbind, să îi lăsăm vinerea cu una din bunici, dar acum, că au crescut, mai putem ieşi şi noi din casă. Că nu ieşim, e partea a doua.

Dar iubesc să socializez, cea mai grea pedeapsă ar fi să fiu închisă într-o încăpere singură.

11. Mă relaxez făcând activităţi împreună cu copiii

Îmbin timpul de calitate petrecut cu ei cu modalităţi de descărcare a energiilor negative.

Fie că desenam împreună, ei pe cărţile lor de colorat, eu pe mandala mea, fie construim Lego sau un castel din cuburi, fie că alergăm prin casă într-o hârjoneală continuă, fie că jucam fotbal afară sau in parc, descătuşăm energii, eliberăm frustrări şi ne conectăm.

12. Îmi iubesc bărbatul şi îi acord (din nou) atenţia şi timpul meu

După ce am căzut în capcana maternităţii şi partenerul meu a trecut pe locul 2, viaţa şi terapia m-au învăţat că este important să îţi redescoperi partenerul, să îl priveşti din nou ca pe bărbatul de care te-ai îndrăgostit şi să petreci timp cu el. În cuplu. Numai voi doi.

Încercăm, nu prea ne iese. Însă amândoi suntem conştienţi că am trecut prin nişte clipe mai puţin plăcute, am ales să ne iubim şi să ne respectăm toată viaţa şi facem alegerea asta în fiecare zi.

Deşi rare, ador momentele în care mă simt femeie alături de el. Şi nu mă refer la sex. Mă refer la cum mă simt când ieşim undeva doar noi doi, cum arăt, cum mă îmbrac. Mă bucur de fiecare compliment sau clipă adresate mie.

În încheiere, vă invit să faceţi o analiză profundă, să găsiţi acolo femeia pe care o iubiţi, să o scoateţi la iveală şi să începeţi să îi acordaţi drepturile la existenţă in afara familiei, la relaxare, la iubire, la fericire.

Voi ce alte modalităţi de conectare sau relaxare pentru voi aţi găsit?

Împărtăşiţi-le cu noi, să le folosim toate! Women power!

Share
Alina Gheorghiescu
Alina Gheorghiescu
Sunt o femeie împlinită, simpatică şi muncitoare, soţie loială, mamă iubitoare, fiică şi soră recunoscătoare. Lucrez de când mă ştiu în turism şi evenimente, începând cu anul acesta sunt freelancer şi blogger. Îmi place să citesc, să fac fotografii şi, mai nou, să scriu. Mă găsiţi pe blogul meu de călătorii cu copii şi activităţi în familie şi pe Belva.

5 Comments

  1. Și eu fac ce spui tu! Doar că eu ascult muzică fără să fac ordine și să gătesc :D. Iar shopping-ul de două ori pe an nu-l mai văd ca terapie ci ca pe un lucru programat și bine meritat.
    Zilele trecute, m-am întins pe canapea, am deschis o carte, și am simțit furnicături de plăcere în tot corpul. Am citit fix o pagină, până când micuța mea, care se juca de zor cu tatăl ei, a venit la mine cu ”mami” pe buze D 😀 :D. Așa că am ajuns să mă relaxez chiar și la auzul cuvântului RELAXARE 😉

  2. Bun asa. Ideea este să găsim plăcere în ceea ce facem, chiar dacă sunt treburi casnice. Unele persoane se relaxează gătind. Nu e cazul meu. :))))

  3. Yka says:

    Esti perfecta si te iubesc! 😘

  4. Mulțumesc, Yka, știi ca e reciproc!

  5. ELENA says:

    Cred ca multe mamici se regasesc in articolul asta! Imi place foarte mult. Eu ma relaxez stand pe iarba 15 Min degeaba uitandu-ma la cer, uneori la sapa in gradina caci printre balarii si legume imi pun ordine in ganduri alteori imi merg la un shopping de 30 minute cu 50 lei in buzunar provocandu-ma sa gasesc 3 lucruri care sa ma amuze, sa le ador pentru mine nu pentru copilul 1,2 sau 3.
    #escapemama!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *